Retourbeleid
Retour- en Terugbetalingsbeleid – Novormo
Bij Novormo willen we dat je volledig tevreden bent met je aankoop. Toch kan het voorkomen dat een artikel niet helemaal aan je verwachtingen voldoet. Daarom hanteren we een retourtermijn van 30 dagen na ontvangst, waarin je een product kunt retourneren volgens de voorwaarden zoals hieronder beschreven. Na goedkeuring van de retour krijg je het aankoopbedrag teruggestort via de oorspronkelijke betaalmethode.
We begrijpen dat een artikel soms niet past of toch niet is wat je ervan had verwacht. Daarom hebben we een helder en eerlijk retourbeleid opgesteld, zodat je precies weet waar je aan toe bent.
Retourvoorwaarden
Je hebt 30 dagen na ontvangst de tijd om je artikel te retourneren, mits:
· Het artikel ongedragen, ongewassen, onbeschadigd en niet aangepast is;
· Het artikel zich bij voorkeur in de originele verpakking bevindt;
· Je vooraf een retouraanvraag indient en deze door ons wordt goedgekeurd;
· Het artikel niet valt onder de uitzonderingen (zie verderop).
Retourzendingen die niet volledig voldoen aan de gestelde voorwaarden worden zonder overleg geweigerd en niet vergoed.
Retourprocedure
1. Retour aanvragen
Stuur een e-mail naar support@novormo.nl met je ordernummer. Na goedkeuring ontvang je:
-
- · Een retourautorisatienummer (RAN)
- · Een retourformulier
- · Het retouradres en verzendinstructies
2. Verpakken
Verpak het artikel samen het retourformulier. Vermeld het RAN duidelijk zichtbaar op/in het pakket.
3. Verzenden
Retourzendingen dienen te worden verzonden naar ons internationale retourcentrum (PDP-verwerkingslocatie) in de regio Zhejiang – Azië:
Building 4, Floor 4, Shimaori Lake Center
Jiangbei District
Ningbo, Zhejiang 315000
Gebruik altijd een traceerbare verzendmethode en bewaar het verzendbewijs. Retourzendingen zijn op risico van de klant. Bij verlies of schade tijdens transport kunnen wij geen terugbetaling garanderen.
Retourkosten
Retourkosten zijn in vrijwel alle gevallen voor rekening van de klant.
De retourkosten kunnen fors zijn (doorgaans meer dan €50), afhankelijk van de gekozen vervoerder.
Voorbeelden waarbij retourkosten voor eigen rekening zijn:
· Verkeerde maat besteld (bijv. kleding of schoenen)
· Artikel bevalt niet of voldoet niet aan persoonlijke verwachtingen
· Onjuiste kleur of variant gekozen
· Bestelling per ongeluk dubbel geplaatst
Uitzondering:
Indien een artikel beschadigd is geleverd of verkeerd is verzonden, neem dan direct contact met ons op. Wij beoordelen de situatie en bieden een passende oplossing – inclusief kosteloze retour indien van toepassing.
Terugbetaling
Na goedkeuring van je retouraanvraag vragen wij je vriendelijk om binnen 14 dagen de track & trace-link van de retourzending met ons te delen.
Hebben wij binnen deze termijn geen verzendbewijs ontvangen, dan zijn wij niet verplicht over te gaan tot terugbetaling.
Zodra de track & trace-link tijdig is aangeleverd en de retour is ontvangen én goedgekeurd:
· Wordt het aankoopbedrag binnen 10 tot 14 werkdagen teruggestort via je oorspronkelijke betaalmethode
· Ontvang je van ons een bevestiging per e-mail
· Houd rekening met extra verwerkingstijd bij je bank of creditcardmaatschappij
Ruilingen
Ruilen is niet mogelijk.
Wil je een andere maat of kleur? Retourneer dan het artikel zoals hierboven beschreven en plaats een nieuwe bestelling via novormo.nl Een nieuwe bestelling wordt gezien als een aparte aankoop – hierop zijn dezelfde retourvoorwaarden van toepassing.
Uitzonderingen – Niet retourneerbaar
De volgende artikelen komen niet in aanmerking voor retour:
· Hygiëneproducten (zoals ondergoed of oorbellen)
· Gepersonaliseerde of op maat gemaakte artikelen
· Artikelen die zijn gedragen, gewassen, beschadigd of zonder verpakkingslabels worden geretourneerd
Wettelijk herroepingsrecht (EU – 14 dagen)
Als je bestelling binnen de EU is geleverd, heb je het wettelijke recht om deze binnen 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren (herroepingsrecht).
Bij herroeping binnen deze termijn:
· Moet het artikel aan alle retourvoorwaarden voldoen
· Zijn de retourkosten voor eigen rekening (zoals hierboven vermeld)
· Wordt het volledige aankoopbedrag inclusief standaardverzendkosten terugbetaald
· Vragen wij je vriendelijk om vooraf een retouraanvraag in te dienen zodat we je kunnen voorzien van de juiste instructies
Klantenservice
Heb je vragen over retourneren? Neem gerust contact met ons op vóórdat je iets terugstuurt – we denken graag met je mee!
E-mail: Support@novormo.nl
Telefoon: +31644908879
Website: https://www.novormo.nl/pages/klantenservice-contact
Openingstijden: maandag t/m Zaterdag, 09:00 – 17:00
Juridische basis
Dit retourbeleid is opgesteld in overeenstemming met de Nederlandse en Europese wetgeving inzake consumentenrechten bij online aankopen, waaronder:
· Artikel 6:230o BW – Herroepingsrecht binnen 14 dagen
· Artikel 6:230s BW – Uitzonderingen op het herroepingsrecht
· Richtlijn 2011/83/EU van het Europees Parlement – Richtlijn consumentenrechten
Dit retourbeleid is van kracht sinds 10 december 2024 en voor het laatst bijgewerkt op 1 juni 2025.